Dubčovia

Byť súčasťou našej triedy, je jedným úžasným dobrodružstvom. A pretože objaviteľov, prieskumníkov, umelcov či vedcov nikdy nie je dosť, hľadáme ďalšie odvážne posily do nášho tímu.

2-3 ROČNÉ DETI

Usmiate slniečko

Ešte pred príchodom jesene sme si spoločne vytvorili naše prvé spoločné výtvarné dielo “USMIATE SLNIEČKO”. Bude sa na nás usmievať a motivovať nás k tomu, aby sme do škôlky chodili pozitívne naladení a s úsmevom.

ČO UŽ VIEM

Viem už behať, pekne stáť, kolo kolo viem sa hrať.
Nad hlavu si ruky dať, pekne s nimi zatlieskať. Viem si vybrať tehličku, postaviť aj vežičku. Viem si pekne umyť rúčky, napapať sa poľahúčky. Viem si kresliť na tabuľu, pozerať si krásnu knihu. Viem už ako robí vlak, verte mi že je to tak.

Interaktívne učebné pomôcky

Naša materská škola je vybavená modernými výučbovými pomôckami, ktoré zefektívňujú vyučovanie a umožňujú deťom živo-interaktívne pracovať. Využívame ich už pri práci s najmladšími deťmi. Deti sa postupne učia pracovať na interaktívnej tabuli, zoznamujú sa s interaktívnou plochou, na ktorú kreslia, presúvajú, skladajú obrázky podľa významu. Na tabuli im vieme sprostredkovať materiály aj vo väčšom formáte, ktoré im pomáhajú pri poznávaní a nadobúdaní nových vedomostí. Učíme sa tiež pracovať s interaktívnou stenou. Tá sa dá všestranne využiť pri viacerých aktivitách k rôznym témam. Deti si pomocou nej rozvíjajú komunikačné schopnosti, učia sa správne komunikovať, vyslovovať slová. Pomocou 10-sekundových audioodkazov k ľubovoľným kartičkám vo vreckách vedia názorne aj slovne odpovedať na zadané otázky. A najdôležitejšie je, že stlačením zvukového záznamu získajú spätnú väzbu, čo u nich podporuje motiváciu a pocit úspechu.

PRI PRÍLEŽITOSTI MESIACA “ÚCTY K STARŠIM”


Milí naši starí rodičia.
 
             Každý život je ako jedinečná kniha, kniha v ktorej naše detstvo strieda detstvo našich detí. Určite vám teraz prebehne hlavou množstvo myšlienok a spomienok na chvíle radostné aj ťažšie. Pomaly však prišiel čas, kedy ste sa s radosťou v srdci dočkali vnúčat, ba dokonca pravnúčat. Deti najlepšie vedia oceniť vašu lásku, pohladenie a spoločnú hru. Október je mesiac, počas ktorého si každoročne pripomíname jednu z najvzácnejších cností, je ňou ÚCTA S STARŠÍM. Pri tejto príležitosti sa každoročne stretávame v našej materskej škole, aby sme spolu s vami oslávili tento sviatok. Keďže sa tento rok nemôžeme stretnúť, chceme sa vám poďakovať aspoň krátkym videom, ktoré nájdete v našej uzavretej skupine na Facebook-u. A takto s láskou sme vyrábali darčeky pre vás…
 
Ste nám veľkým vzorom,  máme sa od vás čo učiť a za to veľká vďaka.

Na tému “OVOCIE A ZELENINA”


V mesiaci október sme pracovali na tému: “Ovocie a zelenina” Pomocou aktivít aj cez zmyslové vnímanie sme poznávali   základné druhy ovocia a zeleniny. Triedili sme ich do debničiek, do košíkov podľa farby a druhu. Skladali sme obrázky. Pomocou hier s vrchnáčikmi  s so šnúrkami sme poznávali farby, cvičili sme si jemnú motoriku, pozornosť. Hrali sme sa s farbami. Prstom sme si rozotierali farbu do tvaru hrušky a obtláčaním jabĺk sme si vytvorili zaváraninové poháre. Naučili sme sa aj novú báseň. “O jabĺčku”  Zahrali sme si tiež pohybovú improvizáciu “strom” Pracovali sme   s interaktívnou tabuľou a s interaktívnou stenou.

Rozvíjame motoriku detí


V predprimárnom vzdelávaní je úroveň grafomotoriky jedným z dôležitých kritérií pri posudzovaní nástupu dieťaťa do základnej školy. Rozvoj grafomotoriky je úzko spojený s rozvojom hrubej a jemnej motoriky. Nie je možné ich od seba oddeliť, pretože na seba úzko nadväzujú.
Už od začiatku nástupu dieťaťa do materskej školy preto formou rôznych aktivít a hier rozvíjame hrubú a jemnú motoriku, aby sme  v grafomotorických pohyboch postupne prešli od uvoľňovania ramenného kĺbu cez zápästie až po pohyb dlane a prstov.

Programovateľná didaktická hračka Bee Bot

Deti sa zoznámili s ďalšou elektronickou učebnou pomôckou, včielkou Bee Bot” Tento programovateľný robot v tvare včielky pomáha rozvíjať logické myslenie, priestorovú predstavivosť, predmatematické schopnosti. Nám včielka pomáha rozvíjať hlavne jemnú motoriku, koncentráciu a v neposlednom rade nás vedie k spolupráci v kolektíve.

MIKULÁŠ


Dlhá brada, biele fúzy tesne pod nosom, čiapka a červený plášť. Toho uja netreba sa báť! A, že to tak naozaj je…sa presvedčili aj naši najmenší Dubčovia, keď v piatok do našej materskej školy zavítal naozajstný Mikuláš. Aj keď bez snehu, ale o to s väčšou nádielkou a dobrou náladou.

FARBY

Deti sa v materskej škole učia poznávať farby už od začiatku, teda od dvoch rokov. Učenie farieb  je proces, ktorý sa najlepšie realizuje počas hry. Je však žiadúce pomenovávať ich aj pri bežných činnostiach: „Oblečieš si zelené tričko“, „ Daj si jabĺčko, je červené“ a pod. Začínajú základnými farbami: červená, zelená, žltá, modrá. Poznať farby znamená v prvej fáze vizuálne farby vedieť odlíšiť. Až oveľa neskôr prichádza fáza, kedy dieťa vie farby pomenovať. Veľa detí už v dvoch rokoch farby pozná, ale nevedia ich pomenovať. Pretože poznanie nemusí ísť úplne rovnomerne ruka v ruke s vývinom reči

NA STROMČEKU SVIEČKA SVIETI,
POKOJ, ŠŤASTIE NECH K VÁM LETÍ.
A KEĎ ROZŽIARIA SA VAŠE TVÁRE,
BY HOJNOSTI STE MALI STÁLE.
NOVÝ ROK NECH POMALIČKY
VSUNIE ŠŤASTIE DO KAPSIČKY,
ABY NESPRAVILI STE CHYBNÝ KROK PO CELUČKÝ ĎALŠÍ ROK…